Debiteurenbeheer
Helaas komt het wel eens voor dat klanten niet op tijd betalen. Lastige situatie. Je wil graag je geld ontvangen, maar ook de klant relatie behouden.
Door Credit Management op de juiste manier uit te laten voeren behoudt u grip op uw debiteurenbeheer. Wanneer u een efficiënt proces hebt gecreëerd en in werking hebt gezet, zal u minder kostbare tijd kwijt zijn aan administratieve handelingen. Het tijdig innen van facturen is een belangrijke factor in het creëren van een gezonde cashflow en het verhoogt de liquiditeitspositie van uw organisatie.
Het herkennen van risico’s helpt bij het efficiënt en daadkrachtig handelen bij credit management. Door risico’s tijdig te signaleren kan het debiteurensaldo gereduceerd worden. Wanneer u gespecialiseerd personeel in credit management inzet, zul u merken dat het innen van openstaande vorderingen versneld zal worden en overbodig administratief werk wordt vermeden.
Door een gespecialiseerde credit manager in te zetten kunt u heldere communicatie met uw klanten verbeteren. Voor een klant kan het vervelend zijn om gebeld te worden over een nog niet betaalde rekening, maar voor je eigen organisatie is het net zo vervelend dat de rekening niet betaald wordt.
Wanneer u een credit manager inzet om financiële zaken af te handelen, wordt de relatie tussen de klant en de werknemer die verantwoordelijk is voor het reguliere klantcontact niet verstoord.